Lisanne Enserink

“De gemeente Raalte is een gastvrije organisatie. We willen iets voor elkaar doen en hebben iets voor elkaar over. We zien elkaar. Er is ruimte voor humor, ontwikkeling van zowel jezelf als persoon als in het werk. Dienstverlening en de inwoner centraal zetten, dat is ons uitgangspunt. En dat past goed bij mij. Dat vind ik zo mooi aan het werken bij de gemeente Raalte.”

Lisanne Enserink werkt sinds 2 jaar als medewerker Klantportaal binnen het domein Publiek. Voor veel mensen is dit hét eerste aanspreekpunt van de gemeente. Ze houdt zich dagelijks bezig met mensen ontvangen en te woord staan aan de receptie, het uitreiken van rij- en reisdocumenten en het opnemen van de telefoon en het beantwoorden van vragen van de live chat op de website. “Ik vind het leuk om mensen te ontvangen. En ik ben blij als ik iemand heb kunnen helpen en diegene met een lach de deur uit gaat of je bedanken voor de hulp. Daarnaast heb ik contact met collega’s als er veel vragen over hetzelfde onderwerp binnenkomen. Hoe zorgen we er samen voor dat we de inwoner snel kunnen verder helpen?”

“Werken bij de gemeente Raalte is heel veelzijdig. Geen dag is hetzelfde. Elke dag leer je wel iets nieuws. Daarnaast heb ik gewoon onwijs fijne collega’s. We zijn heel open, kunnen elkaar alles zeggen, hebben veel voor elkaar over en zijn oprecht geïnteresseerd in elkaar. Ook wanneer er in ons eigen leven iets leuks of minder leuks gebeurt.”

Interview Lisanne Enserink