document iconMedewerker uitkeringsadministratie

“Met je team zorg jij dat mensen hun uitkering ontvangen”

Denk je over een nieuwe baan, denk dan ‘Raalte’. Mensen werken graag bij ons om wie we zijn: positief, actiegericht en eigenzinnig. Een plek waar je ruimte krijgt om te groeien, kansen krijgt om grootse dingen te doen. Waar je meetelt en jouw werk er echt toe doet. Een compacte organisatie waar je buiten de lijntjes mag kleuren als we samen vinden dat dat beter werkt voor inwoners en ondernemers. Passen wij bij elkaar?

Wij zoeken een: 

Medewerker uitkeringsadministratie

Dit doe jij voor ons

Als medewerker uitkeringsadministratie doe je van alles in het kader van de Participatiewet en aanverwante regelingen. Je verzorgt de administratie, zoals het verwerken van nieuwe aanvragen, het aanmaken van uitkeringsdossiers en het verwerken inkomstenformulieren. Daarnaast verwerk je beslagleggingen en facturen. Tijdens het uitvoeren van deze werkzaamheden, vergeet je nooit dat de inwoner centraal staat. Het (telefonisch) contact met inwoners vormt dan ook een onderdeel van je taken.

Dit ben jij

Zorgvuldig, analytisch en communicatief zijn woorden die jou kenmerken. Je hebt een open persoonlijkheid en kunt je goed inleven in de situatie van onze inwoners. Met jouw kennis van uitkeringsadministratie werk je zowel met je team, als zelfstandig goed in een dynamische werkomgeving. De dagen lopen soms anders dan gepland, maar dat is voor jou geen probleem! Je stelt de juiste prioriteiten en hebt een gezonde dosis doorzettingsvermogen. Ook onder druk werk je accuraat en laat je talent voor cijfers je niet in de steek. Je bent een ondernemende collega met kennis van zaken en een mbo(+) -werk- en denkniveau. Je beschikt over relevante werkervaring op het gebied van het sociale domein.

Dit krijg jij van ons

Jij krijgt een verantwoordelijke baan in een omgeving die niet stil staat.  Je werkt samen met uiteenlopende vakmensen die intrinsiek gemotiveerd zijn om de juiste ondersteuning te bieden aan onze inwoners en ondernemers. We laten je niet zwemmen maar nemen je op in ons team en maken je snel wegwijs in de gemeente. Jij krijgt bevlogen en betrokken collega’s die het onderste uit de kan halen voor Broekland, Heeten, Heino, Laag Zuthem, Lierderholthuis, Luttenberg, Mariënheem, Nieuw Heeten en Raalte.

Zo kom je aan tafel

Deze functie beslaat 28 tot 32 uur in de week. Het betreft een tijdelijke functie voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Je wordt beloond vanuit functieschaal 7. Wil je op de koffie komen? Laat het vóór 30 januari weten via het digitale sollicitatieformulier. De gesprekken staan gepland op 6 februari vanaf 13:00 uur. Wil je eerst meer weten? Neem contact op met Loes Nijland via loes.nijland@raalte.nl of het telefoonnummer 06 579 368 59.

Contact met de gemeente

Het gemeentehuis is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer 0572 34 77 99.

Wil je een mail sturen dan kan dat naar Info@raalte.nl.

Bezoekadres gemeentehuis

  • Zwolsestraat 16 Raalte

Postadres gemeente

  • Postbus 140, 8100 AC Raalte

Bezoekadres gemeentewerf ( alleen op afspraak)

  • Enkstraat 27 Raalte.

Openingstijden balies gemeentehuis (alleen op afspraak)

Maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 13:00 uur.

Op dinsdag is er een avondopenstelling van 17:00 uur tot 20:00 uur.

Social Media

De gemeente Raalte heeft diverse social media kanalen. 

Wij zijn bereikbaar via