Inkoopfacturen

Heeft u een factuur die de gemeente Raalte moet betalen? Dan kunt u die op één van de volgende 3 manieren aanbieden:

  • als e-factuur 
  • als pdf-factuur
  • per post

Aan elke wijze van het versturen van de facturen zijn voorwaarden gekoppeld.

Wat op alle facturen moet staan

Vermeld op elke factuur:

  • Het verplichtingennummer en/of
  • Naam van de besteller

Heeft u geen verplichtingennummer of naam van de besteller? Vraag dit dan na bij de persoon die de bestelling gedaan heeft. Als de gevraagde informatie niet op uw factuur staat, kunnen wij deze niet verwerken. Wij nemen dan contact met u op, zodat u een aangepaste factuur kunt sturen. Het duurt dan wel langer voordat u uw geld ontvangt.

Uw factuur moet altijd voldoen aan de wettelijke eisen. Een overzicht hiervan kunt u vinden op de website van de belastingdienst(externe link)externe-link-icoon

Hoe kan ik de factuur versturen?

E-factuur

  • Verstuur e-facturen alléén via het netwerk van Simplerinvoicing. Voor de gemeente Raalte gebruikt u organisatie-identificatienummer (OIN) 00000001809249145000. E-facturen via een ander netwerk worden niet verwerkt;
  • Stuurt u een bijlage mee? Stuur de bijlage dan in pdf-formaat;
  • De gemeente verstuurt géén bevestiging van de ontvangst van een e-factuur. U kunt hierover zelf afspraken maken met uw dienstverlener van het netwerk van Simplerinvoicing.

Pdf-factuur via de mail

  • Stuur uw e-mail naar facturen@dowr.nl;
  • Maak voor iedere factuur een aparte pdf;
  • Voeg maximaal 10 pdf's (dus 10 facturen) in 1 e-mail;
  • Neem geen geadresseerden op in de cc of bcc.

Factuur per post versturen

Stuur uw factuur naar:

Gemeente Raalte
Ter attentie van (naam contactpersoon/opdrachtgever/team)
Postbus 5000
7400 GC Deventer

Contact

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op via crediteuren@dowr.nl.