Inkoopfacturen
Heb je een factuur die de gemeente Raalte moet betalen? Dan kun je die zo aanbieden:
- als e-factuur
- als pdf-factuur
- per post
Aan elke wijze van het versturen van de facturen zijn voorwaarden gekoppeld.
Wat op alle facturen moet staan
Vermeld op elke factuur:
- Het verplichtingennummer en/of
- Naam van de besteller
Heb je geen verplichtingennummer of naam van de besteller? Vraag dit dan na bij de persoon die de bestelling gedaan heeft. Als de gevraagde informatie niet op de factuur staat, kunnen wij deze niet verwerken. Wij nemen dan contact met je op, zodat je een aangepaste factuur kunt sturen. Het duurt dan wel langer voordat je jouw geld ontvangt.
Je factuur moet altijd voldoen aan de wettelijke eisen. Een overzicht hiervan kun je vinden op de website van de belastingdienst.
Hoe kan ik de factuur versturen?
E-factuur
- Verstuur e-facturen alléén via het netwerk van Simplerinvoicing. Voor de gemeente Raalte gebruikt u organisatie-identificatienummer (OIN) 00000001809249145000. E-facturen via een ander netwerk worden niet verwerkt
- Stuur een bijlage in pdf-formaat mee.
- We versturen géén bevestiging van de ontvangst van een e-factuur. Je kunt hierover zelf afspraken maken met je dienstverlener van het netwerk van Simplerinvoicing.
Pdf-factuur via de mail
- Stuur een e-mail naar facturen@dowr.nl
- Maak voor iedere factuur een aparte pdf
- Voeg maximaal 10 pdf's (dus 10 facturen) in 1 e-mail
- Neem geen geadresseerden op in de cc of bcc
Factuur per post versturen
Stuur de factuur naar:
Gemeente Raalte
Ter attentie van (naam contactpersoon/opdrachtgever/team)
Zwolsestraat 16
8101AC Raalte
Gebruik IBAN Naam Check
Als je een factuur indient, dan controleren wij of de naam (tenaamstelling) en het IBAN met elkaar matcht om fraude te voorkomen. Wij maken daarvoor gebruik van de IBAN-Naam Check service van SurePay. Meer informatie over hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens vind je in onze privacyverklaring.
Contact
Heb je nog vragen? Neem dan contact op via crediteuren@dowr.nl.