adult iconHandtekening legaliseren

Beschrijving

Met een gelegaliseerde handtekening bewijs je dat de handtekening echt is. Dit is bijvoorbeeld nodig als je bezoek uit het buitenland ontvangt dat een visum moet aanvragen.

Hiervoor kun je het formulier Bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking zelf printen en invullen.

Ook een bedrijf of organisatie kan er om vragen. De legalisatie bewijst alleen dat de handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier.

Je ondertekent het document of formulier waar de ambtenaar van de gemeente bij is. De ambtenaar stelt de identiteit vast en vergelijkt de handtekening met de handtekening op jouw identiteitsbewijs.

Je krijgt de legalisatie meteen mee.

Aanvragen

Maak een afspraak voor het legaliseren van jouw handtekening. 

Je hebt het volgende nodig:

  1. het document waarop je de handtekening wilt plaatsen;
  2. een geldig identiteitsbewijs;

Bij de balie Burgerzaken zet je persoonlijk jouw handtekening op het document. Daarna wordt deze gelegaliseerd. De legalisatie is klaar terwijl je wacht.

Je kunt een handtekening niet schriftelijk en niet online laten legaliseren.

Kosten

De legalisatie van een handtekening kost € 6,60.

De legalisatie betaal je bij de aanvraag.

Contact met de gemeente

Het gemeentehuis is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer 0572 34 77 99.

Wil je een mail sturen dan kan dat naar Info@raalte.nl.

Bezoekadres gemeentehuis

  • Zwolsestraat 16 Raalte

Postadres gemeente

  • Postbus 140, 8100 AC Raalte

Bezoekadres gemeentewerf ( alleen op afspraak)

  • Enkstraat 27 Raalte.

Openingstijden balies gemeentehuis (alleen op afspraak)

Maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 13:00 uur.

Op dinsdag is er een avondopenstelling van 17:00 uur tot 20:00 uur.

Social Media

De gemeente Raalte heeft diverse social media kanalen. 

Wij zijn bereikbaar via