Briefadres

Als je geen woonadres hebt in Nederland, kun je bij de gemeente een briefadres aan te vragen. Zo kun je belangrijke post van de overheid of andere instanties toch ontvangen. Een briefadres is het adres van een bekende, een bedrijf of een instelling. Op het briefadres wordt jouw post ontvangen en de briefadresgever geeft het aan je door.

Aanvragen

Je kunt alleen zelf een briefadres aanvragen bij de gemeente. Iemand anders kan dit niet voor je doen.  

Bel 0572 34 77 99 om een afspraak te maken bij de gemeente. 

Je neemt mee naar de afspraak: 

  • een geldig identiteitsbewijs 
  • schriftelijke toestemming van de briefadresgever die hij/zij op het gemeentehuis ondertekent 
  • een kopie van het geldige identiteitsbewijs van de briefadresgever 

Voorwaarden

  • Je hebt geen woonadres. Een tijdelijk logeeradres of een adres op een vakantiepark zijn ook woonadressen. Je moet je dan inschrijven op dat adres. 
  • Je wilt om veiligheidsredenen een briefadres aanvragen. De burgemeester beoordeelt dit. 
  • Je woont in een zorginstelling (verpleeghuis, verzorgingshuis), een gevangenis of blijf-van-mijn-lijfhuis.  
  • Je woont in een vaartuig (zoals schippers) of voertuig. 
  • Een postbus kan niet gebruikt worden als briefadres. 
  • Je hebt een duidelijke reden voor de aanvraag. 

Kosten

Geen kosten.