living-household iconBriefadres

Beschrijving

Als je geen woonadres hebt in Nederland, is het mogelijk om bij de gemeente een briefadres aan te vragen. Dit is bijvoorbeeld mogelijk als je in een verpleeghuis of in een gevangenis verblijft. Maar ook als je in een vaartuig (bijvoorbeeld schippers) of voertuig woont.

Een briefadres is het adres van een bekende, een bedrijf of een instelling. Op het briefadres word jouw post ontvangen en de briefadresgever geeft het aan je door.

Aanvragen

Je kunt alleen zelf een briefadres aanvragen bij de gemeente. Iemand anders kan dit niet voor je doen. 

Om een briefadres aan te vragen, heb je nodig:

  • schriftelijke toestemming van de briefadresgever die op het gemeentehuis ondertekend dient te worden
  • een kopie van het geldige identiteitsbewijs van de briefadresgever
  • een geldig identiteitsbewijs

Voorwaarden

De belangrijkste voorwaarden zijn:

  • U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats (de gemeente onderzoekt dit) of u wilt om veiligheidsredenen een briefadres aanvragen (de burgemeester beoordeelt dit).
  • Het briefadres is in de gemeente Raalte
  • Een postbus kan niet gebruikt worden als briefadres.
  • U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag.

Kosten

Een briefadres aanvragen is gratis.

Contact met de gemeente

Het gemeentehuis is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer 0572 34 77 99.

Wil je een mail sturen dan kan dat naar Info@raalte.nl.

Bezoekadres gemeentehuis

  • Zwolsestraat 16 Raalte

Postadres gemeente

  • Postbus 140, 8100 AC Raalte

Bezoekadres gemeentewerf ( alleen op afspraak)

  • Enkstraat 27 Raalte.

Openingstijden balies gemeentehuis (alleen op afspraak)

Maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 13:00 uur.

Op dinsdag is er een avondopenstelling van 17:00 uur tot 20:00 uur.

Social Media

De gemeente Raalte heeft diverse social media kanalen. 

Wij zijn bereikbaar via