destination-plan iconTerras

Wil je als ondernemer gebruikmaken van een terras? Dan heb je een terrasvergunning nodig. Je kunt deze aanvragen via het aanvraagformulier.

Update terrassenbeleid

In de gemeente Raalte vind je vele gezellige terrassen. In het terrassenbeleid staan de regels voor het gebruik van het terras beschreven. Het huidige beleid stamt uit 2009 en past niet meer bij de wensen van nu. Daarom is het beleid geactualiseerd. De nieuwe regels gelden vanaf januari 2023 en zijn samen met omwonenden, horecaondernemers, Koninklijke Horeca Salland en politie opgesteld. 

Belangrijkste wijzigingen

Vanaf januari 2023 mogen horecaondernemers ook in de winter gebruik maken van hun terras. Van november tot en met februari mogen de terrassen tot 23.00 uur open. Ook is het hele jaar achtergrondmuziek toegestaan tot 23.00 uur, mits dit niet voor overlast zorgt. Vanaf maart tot en met oktober blijven de huidige openingstijden van kracht. Op vrijdag- en zaterdagavond sluit het terras om 01.00 uur. De rest van de week mogen de terrassen tot 00.00 uur open in deze periode.

De nieuwe terrasregels zijn samengevat in onderstaande infographic.

Vragen

Heb je een vraag? Neem dan contact op met accountmanager Macha Haerkens.

Contact met de gemeente

Het gemeentehuis is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer 0572 34 77 99.

Wil je een mail sturen dan kan dat naar Info@raalte.nl.

Bezoekadres gemeentehuis

  • Zwolsestraat 16 Raalte

Postadres gemeente

  • Postbus 140, 8100 AC Raalte

Bezoekadres gemeentewerf ( alleen op afspraak)

  • Enkstraat 27 Raalte.

Openingstijden balies gemeentehuis (alleen op afspraak)

Maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 13:00 uur.

Op dinsdag is er een avondopenstelling van 17:00 uur tot 20:00 uur.

Social Media

De gemeente Raalte heeft diverse social media kanalen. 

Wij zijn bereikbaar via