Ik heb een klacht over de gemeente

Ben je ontevreden over hoe je bent behandeld door iemand van de gemeente? Dan kun je een klacht indienen. Een klacht gaat over het gedrag van een medewerker, bestuurder of een ander persoon die namens de gemeente werkt.

Wanneer kun je een klacht indienen?

Je kunt een klacht indienen als je vindt dat iemand van de gemeente zich niet goed heeft gedragen. Bijvoorbeeld als:

  • je onbeleefd bent behandeld
  • je geen antwoord kreeg op je brief of mail
  • een medewerker afspraken niet nakwam

Een klacht gaat niet over besluiten of regels van de gemeente. Ben je het niet eens met een besluit? Kijk dan bij Ik ben het niet eens met een besluit van de gemeente.

Heb je een klacht over de openbare ruimte? Klik hier om een melding te maken.externe-link-icoon

Hoe werkt het?

Je kunt een klacht indienen via ons online formulier of per brief. Vermeld wat er precies is gebeurd, wanneer het gebeurde en met wie je contact had.

Wat gebeurt er daarna?

Je krijgt altijd een bevestiging dat we je klacht hebben ontvangen. We onderzoeken je klacht en nemen  contact met je op. Ben je daarna niet tevreden over de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je terecht bij de Nationale ombudsmanexterne-link-icoon.