money-debts-handle iconHulp bij schulden

Schulddienstverlening Raalte

  • Vind je het lastig om rond te komen?
  • Kun je bij een commerciële bank geen lening krijgen?
  • Is er beslag gelegd op het loon of uitkering?
  • Dreigen er afsluitingen van gas/elektra?
  • Heb je structureel betalingsachterstanden?

Wat kun je hier zelf aan doen?

Heb je betalingsachterstanden?

  • Dan kun je zelf al in overleg met de schuldeisers.
  • Veel schuldeisers krijgen liever tijdelijk een lager bedrag, dan helemaal niets.
  • Misschien kun je termijnen afspreken, totdat je weer meer geld hebt.
  • Gebruik bijvoorbeeld vakantiegeld voor het aflossen van schulden.
  • Het is belangrijk dat je eerst de lopende vaste lasten betaalt, daarmee voorkom je afsluitingen.

Hulp nodig?

Wanneer het je niet lukt om geld- of schuldproblemen zelf op te lossen, kunnen wij je ondersteunen. Aanmelden kan via het aanvraagformulier met uw DigiD. Heb je nog geen DigiD? Dan kun je die opvragen op www.digid.nl.

Bij het aanmelden moet je een aantal vragen beantwoorden. Na het beantwoorden en verzenden van de vragen wordt er binnen 5 werkdagen een afspraak met je gemaakt.

Ben je beschermingsbewindvoerder en wil je schulddienstverlening voor jouw cliënt aanvragen? Dan moet je als bewindvoerder zelf de cliënt aanmelden. Een cliënt kan zich niet persoonlijk bij ons aanmelden.

Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar aanvragen.participatie@raalte.nl. Vermeld in de e-mail dat het gaat om een aanvraag schulddienstverlening. Daarnaast verzoeken wij je om de volgende gegevens te vermelden in de e-mail: naam, adres en geboortedatum van de cliënt.

Na ontvangst van het e-mailbericht wordt er binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je opgenomen.

Telefoon

Je kunt ons ook rechtstreeks bellen:

  • Lilian Hultink, 06 239 405 60
  • Jessie van Huis, 06 142 242 91

Crisis

Dreigt het gas of elektra te worden afgesloten of word je uit huis gezet? Neem dan zo snel mogelijk contact op met Lilian Hultink (06 239 405 60) of Jessie van Huis (06 142 242 91). Of meld je aan via het aanvraagformulier met DigiD. Na de aanmelding bellen we je binnen 1 werkdag op.

Heb je nog geen DigiD? Dan kun je die opvragen op www.digid.nl.

Contact met de gemeente

Het gemeentehuis is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer 0572 34 77 99.

Wil je een mail sturen dan kan dat naar Info@raalte.nl.

Bezoekadres gemeentehuis

  • Zwolsestraat 16 Raalte

Postadres gemeente

  • Postbus 140, 8100 AC Raalte

Bezoekadres gemeentewerf ( alleen op afspraak)

  • Enkstraat 27 Raalte.

Openingstijden balies gemeentehuis (alleen op afspraak)

Maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 13:00 uur.

Op dinsdag is er een avondopenstelling van 17:00 uur tot 20:00 uur.

Social Media

De gemeente Raalte heeft diverse social media kanalen. 

Wij zijn bereikbaar via