adult iconGeld of goederen inzamelen / collecteren

Wil je geld of spullen inzamelen voor een goed doel? Dan heb je een vergunning nodig. De vergunning vraag je aan bij de gemeente waar je de inzameling wilt doen.

Wat je moet weten

Als je een collecte of inzamelactie wilt houden, moet je een vergunning bij de gemeente aanvragen. Dit heet een collectevergunning. De gemeente let bij de aanvraag op:

  • het doel van de inzameling
  • wat er over de organisatie bekend is
  • de gewenste dag(en) en tijdstip

Belangrijke voorwaarden zijn:

  • De collectant moet tijden het collecteren een afschrift van de vergunning en een legitimatiebewijs kunnen tonen.
  • De collectant moet ten minste 16 jaar oud zijn.
  • De vergunning is alleen geldig gedurende de toegekende periode.

Als je een inzameling doet in besloten kring, hoef je geen vergunning aan te vragen.

Kosten

Het aanvragen van een collectevergunning kost  € 12,65. 

Contact met de gemeente

Het gemeentehuis is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer 0572 34 77 99.

Wil je een mail sturen dan kan dat naar Info@raalte.nl.

Bezoekadres gemeentehuis

  • Zwolsestraat 16 Raalte

Postadres gemeente

  • Postbus 140, 8100 AC Raalte

Bezoekadres gemeentewerf ( alleen op afspraak)

  • Enkstraat 27 Raalte.

Openingstijden balies gemeentehuis (alleen op afspraak)

Maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 13:00 uur.

Op dinsdag is er een avondopenstelling van 17:00 uur tot 20:00 uur.

Social Media

De gemeente Raalte heeft diverse social media kanalen. 

Wij zijn bereikbaar via